måndag 28 september 2009

Lunchtabbe!

Jag gjorde precis en stor tabbe! Tog lunchrast på jobbet och gick upp på ica för att köpa mat. Kom över en skagenrulle. Jag vet, det låter inte alls likt mej, och det är det inte heller. Men jag har ätit skagenbaguetten innan så då tänkte jag att det kan ju inte bli helt fel med en sån fast med tunnbröd. Iallafall, jag köpte den, gick ner och satte mej i lunchrummet och tog tag i denna långa rulle, varpå den gick av på mitten. Jag försökte en gång till, men den bara vek sej och gick av på ett nytt ställe. Febrilt letade jag efter kniv och gaffel, men hittade bara en gaffel, så jag försökte klyva den i mindre bitar med gaffeln. Det gick ju sådär hyffsat, men efter ungefär två tuggor av denna majonäsfyllda stubbe mådde jag nästan illa. Hur kunde jag för en sekund tro att jag skulle njuta av en sådan måltid? Dumt av mej! Så nu sitter jag här framför datorn och tröstäter skorpor som jag hittade...Jag skulle ha tagit med de där nudlarna jag hade hemma. Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar