söndag 30 januari 2011

Textil!

Jag är inte en hejare på att sy, men jag har en symaskin! Och nu när vi införskaffat en större lägenhet så tänkte jag att symaskinen faktiskt kan få en plats i arbetsrummet och kanske till och med stå framme!? Tror iaf att jag kommer att använda den mer då och kanske till och med låta mej själv öva lite på kreativiteten;)
Jag blev om inte annat sugen när jag fyndade denna bok på Ikea idag. 79 kr (med Ikea family kort) istället för 299! Det är en bok om textil med massa fina bilder som ger inspiration!





Även lite "gör det själv"- tips.





Såhär ser den ut, om någon mer blev sugen!;)



5 kommentarer:

  1. Åh vad roligt! Jag kom på igår att jag ville sy ett kuddfodral :-) Kanske kan få komma hem till dig och prova! (har ju inte sytt sen skolan, typ...) Ses imorgon! Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Klart du kan! Jag säger till så fort jag fått upp symaskinen! Kram

    SvaraRadera
  3. Boken var verkligen jättefin, glad att jag köpte en oxå. Ska alltid checka in "bokhyllan" på IKEA framöver. Det var trevligt även i övrigt att vara där med dig! Speciellt soffpausen med dricka...

    SvaraRadera
  4. Haha! Ja, pausen var mysig!! Det får vi göra om! Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Carro! Vad kul skojigt att hitta till din blogg :) Vad fin den är! Jag har inte bloggat på jättelänge, men nu bloggar jag lite iallafall ;) Kul att se dina bilder! Hoppas allt är bra! Kram kram!!

    SvaraRadera