måndag 7 februari 2011

Dagens lärdom!

Idag och igår har jag haft en besk smak i munnen så fort jag har ätit eller druckit ngt. Förutom att det är väldigt irriterande och att det förstör själva njutningen i måltiderna, så är det lite oroande när att man inte förstår vad det beror på. Så jag googlade..och fick genom en snabb knapptryckning veta att det kan vara något som kallas pinjemun. Det kan helt enkelt uppkomma av att man har ätit pinjenötter. Jag behövde inte tänka länge innan jag kom på att jag hade ätit det i fredags när jag och David var ute och åt på restaurang. Och ganska många dessutom. Tydligen uppkommer dessa symtom en till tre dagar efter konsumtionen av nötterna och kan vara upp till två veckor..vilket jag hoppas inte är fallet med mej. Så där har ni dagens lärdom! Intresseklubben antecknar!!

3 kommentarer:

  1. Google är bra det :-) Jag tyckte om lärdomen ;-) stakars dig, hoppas att det inte håller i sig så länge.

    SvaraRadera
  2. Haha vilken konstig grej!! Hoppas det blir bättre :)Jag hörde att min mamma hade träffat din mammma på "tjejträff" hos Lena Sörsäter, kul :P
    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Detta har hänt mig med! Varade i typ nästan en vecka! Så jobbigt! Men inte varje gång? Undra vad som styr det? Du får väl testa med tungskrapa annars ;-)

    SvaraRadera