tisdag 16 november 2010

Ljust eller mörkt?

Med ny lägenhet i sikte så kretsar mycket tankar kring hur vi ska ha det. Superkul och lite svårt! Jag vet vilken känsla jag vill ha och jag tror att David är med på det. Det verkar så. Vi tänker faktiskt rätt lika nu för tiden angående inredning. Men med olika betoningar.
Stora frågan är vilket golv vi ska ha!? Vi ska nämligen lägga nytt i hela lägenheten så det kommer att bli rätt iögonfallande om man säger så. Jag har hela tiden tänkt att vi ska ha ett mörkt golv i nästa boende, men jag tycker samtidigt att vitt är grymt snyggt och tidlöst. Vi vill iaf ha trägolv, plankor. Nu är jag inne på att typ betsa det mörkgrått/svart. Svårt att förklara men jag vill att träådrorna ska synas igenom så det blir mer levande. Men jag vill inte ha helt svart. Utan typ matt, slitet svart..om ni fattar?? Så intrycket bara är mörkt, fast inte målat eller helblankt lixom. (Make any sence??)
Anyways..när man ser bilder som de här så blir man velig. Det är ju sjukt snyggt med vitt golv också. Vad tycker ni?

7 kommentarer:

  1. Jag har oxå velat om detta. Ljusa golv är ju alltid ett säkert kort, men mörka golv är ju så snyggt!

    SvaraRadera
  2. vitt är fantastiskt men mörkt kan vara minst lika snyggt och snyggate ibland! Tycker att din idé med grå-svart låter jättefint!! så jag säger att ni ska köra på mörkt! :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Vitt plank golv gillar jag starkt. Mörkt är också fint. Det beror lite på ljus också, med ett mörkt golv blir det ju mörkt... logik på hög nivå ;)

    SvaraRadera
  4. I just lööööve tolix stolen.

    SvaraRadera
  5. Tack snälla ni för era tankar kring detta. Jag ska fortsätta fundera lite. Så får vi se. Vilket som blir det ju bra!!
    Och ja Lina, tolix stolen är underbar!

    SvaraRadera
  6. En sån kan man så gärna få av mig! Bara jag får köpa vetekorn innan.... Vad vill du ha för initialer isf?

    SvaraRadera
  7. Åh! Det har jag också funderat massor över! Har nog kommit fram till vitt tillslut... Mörkt blir grymt coolt men tror det vita håller i längden och att man inte tröttnar på det! Lycka till med alla val!

    SvaraRadera