söndag 27 mars 2011

Hur lyckas man??

Fattar inte vad som hände med den här dagen, eller morgonen rättare sagt. Allt har varit emot mej sen jag vaknade tror jag. Igår påminde min kära mamma mej om att ställa om klockan till sommartid. Det var ju bra, för jag hade faktiskt ingen aning om den saken och jag skulle dessutom jobba på söndagen, och då är det ju bra att komma i tid;) Så igår när jag la mej, vilket var närmare ett tiden, så ställde jag om klockan och somnade gott. Imorse vaknade jag tidigt av förkylningen som kommit över mej senaste dagarna. Men efter ett par alvedon och halstabletter så kunde jag somna om igen. Vaknade av att klockan ringde...jag var totalt död. Sååå trött!! Snoozade! Till slut slet jag mej upp från sängen med ett dunkande huvud. Gjorde mej iordning, åt lite frukost i all hast. Väckte mannen som var ungefär lika död som jag. Bad honom kolla om bilen startade idag, den har nämligen krånglat senaste dagarna. Det gjorde den inte. Så jag tog snabbt mina grejor och sprang mot bussen. Halvägs dit snubblar jag på ett plastband som låg och skräpade. Jag ramlar pladask på marken, skrapar upp knäet och byxorna gick sönder. Aj! vad ont det gjorde. Men jag var tvungen att springa vidare till bussen. Hann med den tack och lov. Seeeg busschaufför!! Jag visste att jag inte hade många minuter på mej när jag väl kom till stan. Så fort bussen stannade sprang jag med mitt onda knä till jobbet för att hinna öppna i tid. Drar upp jallusierna och går fram till kassan. Tittar på klockan på väggen..10:00, (vi öppnar 12:00) tittar på klockan på kassan...10:00. Jag börjar inse fakta. Jag har lyckats komma en timme för tidigt till jobbet, söndagen då man ställer fram klockan. Hur lyckas man?? Jo, man ställer om sin klocka på mobilen, och sen ställer den om sej själv! Så nu sitter jag här på jobbet och försöker döda en timme innan jag ska börja jobba och samtidigt tänka positiva tankar! Dagen kan ju bara bli bättre!

5 kommentarer:

  1. Kära syster! Låter som en rivstart på dagen. Hoppas att lyckan vänt åter och du får en jättehärlig dag. Styrkekram!!

    SvaraRadera
  2. Tack underbara syster!! Jag tar emot och hoppas på en bättre em. Kram

    SvaraRadera
  3. Fy det är så segt bör det blir sådär!!! Här kommer en STOR kram som tröst! Hoppas det inte va några favvo byxor!

    SvaraRadera
  4. Tack för omsorg!! Det var ett par som jag använder rätt mkt, men de är från HM så inte så dyra, tack och lov.

    SvaraRadera
  5. Gummsan. Om det är till någon tröst så var det väldigt snyggt beskrivet, rolig läsning ;) hehe..

    SvaraRadera